torsdag 21. august 2014

MIXED MEDIA POSEKORT TIL KONFIRMANT

Mange steder i landet er det mest vanlig med konfirmasjon i mai, men her på Vestlandet er det mange steder hvor man konfirmeres i september. Derfor tenkte jeg at jeg skulle vise dere et MIXED MEDIA POSEKORT jeg har laget til en konfirmant nå i høst. 

Jeg har brukt en hvit papirpose som base til kortet mitt, men siden slike papirposer ofte er tynne og ikke tåler så masse har jeg laget MIXED MEDIA bakgrunnen min på 200g akvarell ark.
Det første jeg gjorde var å grunne akvarell arket med gesso. Deretter fant jeg frem flere ulike typer glimmermist i ulike farger, disse blandet jeg ut med pensel og vann på akvarell arket, slik at det fikk samme uttrykk som vannfarger. Det kan være lurt å påføre litt og litt farge, slik at fargene ikke blir for sterke. Glimmermist er nemlig mye farge i. Om du har vannfarger kan det med fordel brukes.

Etterpå fant jeg frem noen sjablonger som jeg ville bruke, modeling paste og distress ink pads i fargene Broken China og Black Soot.
Jeg tok sjablongene og distress ink, og påførte der jeg ønsket på bakgrunnen.
For å få dimensjon til bakgrunnen min bruke jeg ulike sjablonger og ulike farger med distress ink, før jeg tok ett lag med sjablong og modeling paste. Tilslutt fant jeg noen stempler, og stemplet på bakgrunnen med forskjellige mønster, og farge med stempelblekk. 


Til å pynte posekortet har jeg brukt kakeserviett, mønsterark fra Glitz design, tekst stempel fra Papirdesign, dies'er fra Spellbinders , osteklut, dotter og blomster. Og vips har man et litt tøft posekort til en herlig konfirmant :) 

♥♥♥
Jeg håper dere fikk litt inspirasjon til å selv være kreativ :)
Takk for at du tittet og velkommen tilbake :) 


2 kommentarer:

  1. For et utrolig herlig konfirmasjonskort! Virkelig stilig! Digget det :)

    SvarSlett
  2. For et utrolig lekkert kort. Gøy å se posekort i mixed media -stil!!
    Herlige farger!
    Likte det kjempegodt.

    SvarSlett

You might also like:

Related Posts with Thumbnails