søndag 25. juni 2017

BRYLLUPSKORT - DT KREATIV SCRAPPING

 Heisann :) 

I dag titter jeg innom for å dele hvordan jeg steg for steg har laget dette bryllupskortet. 



1. Papir
Jeg begynner alltid med å finne frem alt av papirer jeg kan tenke meg å bruke.
Det er ikke sikkert at jeg bruker av alle jeg har funnet frem, men jeg liker å ha et utvalg foran meg. 
Denne gangen ble det herlige mønsterark fra Kaiser Craft og Maja Design 

2. Kutte ut matter
Jeg begynner alltid med å kutte til bakgrunnsarket mitt.
Det blir utgangspunktet for mine videre valg av pynt og stæsj. 
Jeg liker best å kutte ut alle matter av papir før jeg starter å montere. 

 3. Rufsekant og falsk søm
På nesten alle kortene mine har jeg rufsekant og falsk søm på alle mattene. 
Jeg bruker distresser tool og rissehjul til dette.
Noen liker å sverte kantene, jeg liker å rufse dem :) 

 4. Montering
Når alle mattene er kuttet ut, rufset og fått falsk søm er jeg klar for å montere. 
Til montering av mønsterark bruker jeg tape. Man kan bruke flytende lim og, men da kan 
arkene bølge seg. Jeg bruker 3D lim puter på enkelte matter for å skape en opphøyet effekt 
slik at kortet ikke blir så flatt. Disse lim putene jeg har brukt her er ganske lav. 



 5. Effekter
Jeg liker å enten splæsje dråper av ink spray på arkene mine, eller bruke frantage for å skape effekter.
Noen ganger bare noen få dråper, andre ganger masse. Frantage blir noen ganger mer synlig enn spray gjør, men til dette kortet valgte jeg spray. Til å tørke sprayen bruker jeg heat it - varmpistol.


 6. Dekorere chipboard
Til dette kortet hadde jeg veldig lyst å bruke chipobard, men fargen ble helt feil.
Derfor pyntet jeg den med frantage. For å få frantage til å feste seg brukte jeg emboss it dabber.
Den er helt genial! 

7. Pynt
Ut i fra ideen om hvordan jeg vil at kortet mitt skal se ut, finner jeg frem alt av pynt jeg kan tenke meg å bruke. Det er ikke alt det blir plass til, men det er litt for å se hvilke valgmuligheter jeg har. 
Så begynner jeg å legge opp pynten og flytter rundt på den til jeg blir enig med meg selv. 
Først da begynner jeg å lime alt fast. Til små pynt bruker jeg flytende lim, og til blomster bruker jeg 3D Dodz. 


Og vips er kortet ferdig ;) 

Tusen takk for at du tittet og velkommen tilbake :)
Håper du fikk inspirasjon til å være kreativ ♥

Klem fra DT Kristine 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

You might also like:

Related Posts with Thumbnails