søndag 18. februar 2018

Påskekort med steg for steg {DT Papirdesign }

God søndag alle sammen :) 

I dag kommer det litt påskeinspirasjon fra meg, med litt steg for steg. 
Håper dere liker kortet :) 




 Når jeg skal lage et kort, begynner jeg alltid med å velge ut papirene jeg ønsker å bruke. Noen ganger bruker jeg av alle arkene, andre ganger bare noen. Det er uansett kjekt å ha et lite utvalg til inspirasjon. Dersom det er dies og pynt jeg vet jeg vil bruke finner jeg dette frem også. 

Neste steg er at jeg finner ut hvilken størrelse jeg vil ha på kortet, og hvilken type kort. Dette kortet måler 4x6" og er i stående format. 

Det første papiret limer jeg alltid med flytende lim rett på basen. De andre papirene bruker jeg 3D limputer på. Dette er for å få litt opphevet effekt, slik at kortet ikke blir "flatt". 

Noen bruker mange limputer, jeg bruker ca 5-6 per panel og er fornøyd med det ;) Da har jeg mulighet til å putte litt pynt inn under arkene dersom jeg ønsker det etter at alt er limt, siden det er tomrom mellom limputene. 

Når jeg har limt panelene på slik jeg vil ha de, er jeg klar for å finne motiv og pynte kortet. 

Jeg bruker nesten alltid blomster på mine kort, sammen med litt chipboard og perler. 
Her har jeg i tillegg pyntet med fjær. Motivet har jeg stanset ut fra et av mønsterpapirene. 



Her er det ferdige kortet, fotografert og enkelt redigert. 
Når jeg tar bilder forsøker jeg å redigere bildene så lite som mulig, er stort sett lys jeg justerer på. 

Håper dere syns det var kjekt å se prosessen rundt hvordan kortet ble laget :) 

Produkter:
Ark:
God påske - Påskeegg PD13759
God påske - Påskestemning
Dies:
Vimpel PD17326
Hipp hurra, oval PD17236
Blomster:
Kirsebærblomst - Hvit
Pion - Hvit
Rufseknopp - Hvit
Annet:
3D limputer
Halvperler - Gul



Tusen takk for at dere tittet og velkommen tilbake :) 
Ønsker alle en flott søndag ♥ 

Klem fra 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

You might also like:

Related Posts with Thumbnails